Manuál

Holder

Holder byl vytvořen pro rozšíření možnosti vyhodnocování akcí bez interakce se čtenářem. Ač se to nezdá, je to mocný nástroj, který přináší spoustu možností.

Lze jej přidat pravým tlačítkem -> přidat HOLDER

Existují některá pravidla, která musíme dodržet, pokud holder chceme použít:

  • - z holderu smí vycházet jen jedna akce
  • - v akci, která vychází z holderu, nelze upravovat popisek pro čtenáře (nikde se nezobrazí )

Mohlo by se zdát, že nás holdery jen omezují, ale jejich přínos je velký.

Holder - jako přesměrování jedné akce na druhou.

Pokud bychom například chtěli udělat zajímavější vyhodnocení nějakého sledu událostí, mohli bychom to udělat například takto.

Postava prochází chodbou plnou harampádí. Její obratnost rozhodne, jestli šlápne spícímu kocourovi na ocas nebo ne. Pokud ano, kocour se s leknutím probudí, zachrčí, výskne, ale jestli probudí strážného, je jen dílem náhody. Může spát tvrdě, nebo jen klimbat.

Místo holderu by tu mohl být samozřejmě běžný stav, ale pokud by tomu tak bylo, nejdříve bychom čtenáře informovali, že kocoura probudil a museli ho nechat vybírat jen z jedné akce. Pravděpodobně by to bylo něco jako "pokračovat". Pokud se tomuto chcete vyhnout, použijte právě holder. Ten čtenář nezaznamená. Holder totiž ihned po vstupu přesměruje hrdinu na akci, která je na něm navázaná. Z tohoto důvodu také může na holder navazovat jen jedna akce a nelze k ní přidat popis pro čtenáře, protože se nikde nezobrazí.

Holder - vytvoření oddělených startů

Holder může být pomůckou pro vytvoření oddělených startů jednotlivých gangů, ras, národů atp. Tato problematika je podrobně popsána zde Složitější větvení příběhu - Používání selectorů

Thanks for your support. We appreciate it!